Klachtenregeling

Zoals ook beschreven in onze Algemene voorwaarden:

Artikel 14 - Klachtenregeling

1.     VKMS beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2.     Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij VKMS, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

3.     Bij VKMS ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

4.     Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

5.     Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot VKMS.

6.     Een klacht schort de verplichtingen van VKMS niet op, tenzij VKMS  schriftelijk anders aangeeft.

7.     Indien een klacht gegrond wordt bevonden door VKMS , zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.